Friday 14 February 2014

time SEDIH sapa yang anda CARI?

haii girls.

ada hari kita gembira, ada hari kita bersedih, ada hari kita kecewa dan sebagainya. tidak selamanya hari hari kita menjadi indah. ada yang suram bagai diriku tika sunyi. selalunya bila sedih ni aku akan pendamkan sorang sorang terus jadi pendiam. aku akan luahkan segalanya dalam diari ku yang tidak seberapa. aku mudah gembira, aku mudah mengalirkan air mata, aku mudah tersentuh itulah diriku. insan yang sangat lemah. meskipun begitu aku tidak akan pernah sesekali mengalirkan air mata aku untuk orang yang aku benci. PENDENDAM? tidak sama sekali. mungkin dulu aku pendendam tapi sekarang tidak lagi. 

mungkin sekarang ramai yang suka berkongsi masalah dengan rakan rakan. bagi aku boleh untuk berkongsi tapi mesti pandai cari kawan yang pandai simpan rahsia. jangan jadi bodoh dungu pulak pegi cerita dekat budak yang kepo. hihi. time aku kecik kecik dulu selalu cari my mom ( tak payah nak mom sangat la padahal dekat rumah panggil mak je).hihihi . 

to kaum adam jangan la anggap kaum hawa ni lemah sebab cengeng. tak bermakna orang yang mudah nangis ni hati dia rapuh. sebenarnya kalau korang tengok balik orang laki ni dorang susah sangat la nak nangis. tapi sekali nangis YA ALLAH buruk ya amat la. hahaha. tapi jangan la sesekali mengalirkan air mata lelaki kerana sesungguhnya hati dorang ni rapuh sangat sangat. lelaki akan nangis apabila fikiran mereka buntu. makin difikir tiada jawapan. tapi bagi perempuan pulak dorang nangis sebab emosi. berbeza kan?

aku sebenarnya nak tau time sedih sapa yang kita cari bukan cerita bab orang nangis betul tak? jadi jawapan saya, saya akan cari orang yang memahami saya ataupun orang yang boleh saya percayai.  mungkin dengan bercerita dekat orang lain dapat mengurangkan stress kan? so jangan pendam sorang sorang cari lah orang yang memahami anda. 

ahhhh letihnya. baru balik dari bank. malam nanti nak post entry fasal pegi bank.

No comments:

Post a Comment