Monday 10 February 2014

BELI SECARA ONLINE,macam macam kerenah

aku selalu jugak beli secara online ni,tapi biasa lah sebagai pelanggan kita mestilah ada hak untuk tanya
apa yang kita tak pasti kan? SALAH ke? rasanya tak salah kot. tapi yang tak bestnya beli barang online
ni biasalah kan gambar tunjuk sekeping je, kecik pulak tu. haaaa mau kita tak tanya macam macam dekat penjual tu kan? dia sebagai penjual mestilah utamakan customer, bukannya sombong. mau lari la customer kau tu.

eeeei macha u jual barang, tapi orang tak beli u nak marah pulakkan. adat lah kan kalau kau buka kedai pun orang datang kedai kau pastu belek belek barang kau, pastu tak jadi beli pun. kitorang pembeli ni tanya banyak sebab nak tau detail je bukannye saja nak menyusahkan korang. tapi banyak peniaga ni bila dah maju lupa diri. dengan sekelip mata kau boleh KAYA dan jangan pulak kau terkejut sbb denagan sesaat kau boleh JATUH oke. bagi peniaga di luar sana jadi lah peniaga yang baik.

aku penah la beli dkt sorang sis ni yaaa ALLAH sombong nak mampus. tapi sebab barang dia jual bagus aku sabar jelah diri ni. punya lama aku tunggu dia restock barang tu. bila dah buat payment boleh pulak dia kata stock takda. tak ke jahat nama nya. :'(  memang aku tak beli dah la dari sis tu.if dia amalkan sikap dia macam tu bukan aku ja lari nanti semua orang lari. tu baru fasal sikap dia tak jaga.




No comments:

Post a Comment